Iværksætterrejsen – Værktøjer


#iværksætterrejsen

Iværksætterrejsen er forskellig for de fleste, men de redskaber du kan bruge for at hjælpe dig på vej, er ens for mange.

På denne side kan du downloade nyttige skabeloner til udvikling af din virksomhed.

Disse skabeloner kan du se mere om, i vores fiktive iværksætterrejse, som du kan følge på Instragram: vanggaard_advice eller hashtagget #iværksætterrejsen.

Siden opdateres og udvikles løbende, med nye værktøjer.

Koncept

Et godt sted at starte når du vil begynde som iværksætter, er at udtænke dit forretningskoncept.

Hvad er det for et produkt du vil sælge?
Hvad skal dine salgskanaler være?
Hvordan vil du markedsføre dig selv og dine produkter?
Hvem er din målgruppe?
Hvad skal din brand-identitet være?
Skal du være en fysisk eller online butik?

I vores fiktive iværksættervirksomhed, Illusorisk Töej var konceptet noget af det første vi talte igennem. Du kan se et eksempel på vores koncept her, og printe en brainstormskabelon til dig selv.

Koncept
Illusorisk Töej by VA, Koncept

Målgruppe

Hvem vil du sælge dit produkt til?
Det er et af de vigtigste spørgsmål du skal stille dig selv som iværksætter.

Det skal være mega tydeligt for dig, hvem du vil sælge dine produkter til.
Når du har styr på din målgruppe, så er du allerede langt, i forhold til at finde ud af hvordan du skal markedsføre dit produkt, og kommunikere til dine kunder.

På billedet ser du vores virksomheds primære målgruppepersona, som vi vil målrette vores produkter og markedsføring mod. Nedenunder er der en skabelin du selv kan printe ud, og prøve at udfylde den for din egen virksomhed.

Det er ikke sikkert at du skal henvende dig til tre forskellige kvindetyper som vores fiktive virksomhed Illusorisk Töej gør det. Så hvis du har brug for nogle andre tegninger kan du bare tage kontakt, så laver vi en målrettet skabelon til dig 🙂

Målgruppe
Primær målgruppe, Illusorisk Töej

Brandidentitet

I din brandidentitet fortæller du indirekte, hvad du vil din kunde, og hvad kunden får med sig udover det fysiske køb. Merværdien der ligger implicit i dit brand, det der indikerer at det er dit brand, samt adskiller dig fra dine konkurrenter.

Tænk over hvad dine dine valg af synlige elementer, som fx. farver, logo og design sender af signaler.

Valdemar og Anna har allerede truffet valg i forhold til deres produkter, og det har hjulpet dem på vej i deres tanker om brand identity.

Deres brand skal udstråle en fortælling om noget: Eksklusivt, casual, seriøst, bevidst og modeorienteret.

Alt dette skal gerne række ud til hende, der emmer af overskud og overblik, er cool, sofistikeret men naturlig og én du gerne vil være.

Hvad er din Brandidentitet?

.